Permata Luahanku

...ke mana arah dituju, ia bermula dengan usaha yg teguh dan kepercayaan yang tinggi setinggi bintang di langit yang mencerah di waktu malam yang gelap gelita...

Avenueimtiyaz's followers

Sunday, September 9, 2012

Dia boleh, kenape aku tak boleh dapat??

Assalamualaikum w.b.t  :)

LI dah lepas, cuti 3 minggu raya dah lepas, now ni nak masuk tahun baru, sem baru dan paling penting azam baru untuk final year!!! Allahuakbar! dah nak habis rupanya..kalau boleh nak ulang balek tahun2 sebelumnya...nak buat betul2..nak dapatkan keputusan yang baik..mestilah nak A+, A, or A- semua...tapi bagi Imti, dah buat yang terbaik and...result yang x berapa nak memuaskan, but bersyukur dengan yang sedikit, terima dengan hati terbuka walaupun itu amat menyedihkan kamu...keputusan baru2 ni pun agak tergelincir daripada sem terdahulu..memang amat sedih and sedih nk bagitahu parents...but, say Alhamdulillah..it will calm u down...mungkin ada mana2 silap, mungkin silap kita, ataupun apa2 sahaja faktor yang buatkan keputusan kita jatuh..Lagi pula, kalau dengar ade yang dapat A banyak, DEKAN! fuh..yang tu Allah sahajalah yang tahu isi hati ni...sabar2...mungkin takde rezeki kamu..tp bila difikir balek...DIA BOLEH DAPAT, KENAPE AKU TAK BOLEH DAPAT? ...rezeki masing2 kan...terpulang pada Allah nak bagi dia berapa...dah usaha, doa, dan tawakal...
Jujur Imti katakan...amat2 sedih..tp dah tak boleh nak buat apa2..barang lepas jangan dikenang...cewah! hehe..

So, relax, ceria-ceriakan diri wahai insan yang sedang fisabilillah... nak cari ilmu memang banyak dugaan...ade masa kita dapat yang baik, cemerlang, ade masa kita akan jatuh tersungkur..bangun perlahan-lahan, walau dimulakan dengan merangkak sekalipun, dan boleh juga nak bangun dengan berlari-lari..tak kesahlah...asal kita dapat buat yang baik lagi...future sendiri kan? takkan kita tak nak buat terbaik? betul tak??

Apa2 pun..TAHNIAH bagi sahabat2 Imti yang dapat result baik, dan yang tak seberapa tu, kita buat lagi yang terbaik untuk FINAL YEAR ni...the last chance bagi kite taw... huhu..

Hmm...kat dunia, banyak peluang nak buat yang terbaik, tp kalau kat akhirat?? huhu...banyak juga amalan Imti yang kurang ni...so, top-up lagi amalan agama kite ye...kite nak bawak tu kat kampung kite yang kekal sana.. :)

ok...selamat memulakan sem baru :)

Assalamualaikum w.b.t


p/s: sayang Kolonians Biomed :)

No comments:

Post a Comment